21 mars - Glada påsknyheter - Mumin väntar troligen 6 valpar

Glad påsk till er alla önskar jag med lite påskfigurer.

image38

Igår var jag och röntgade Mumin för att se hur många valpar hon väntar, det är alltid skönt att i förväg veta hur många det är. Nu ger ju i och för sig röntgen inte en 100% bild för valparna kan ligga för varandra men beroende på hur valparna ligger placerade är det lättare eller svårare att se. 

Men veteriären var nästan helt säker på att han såg 6 valpar och jag tyckte nog likadant. Så nu är det bara att vänta och se vad det blir för kön på dem. Hoppas självklart på både tikar och hanar eftersom de som redan väntar på sina valpar har önskemål om både tikar och hanar.

Passade även på att väga Mumin och hon hade nu gått upp till 15.9 kg dvs ett helt kilo sen förra veckan. Att det är tungt att bära på syns verkligen. Mumin som i vanliga fall skuttar in i bilen eller upp på altanen använder nu trappan till altanen och tar sign med möda upp i bilen. 

Numera har valparna trillat ner lite mer i magen som ni ser på den här bilden från gårdagens lunchmål för hundarna.
image39

Så nu i helgen blir det till att göra iordning valprummet. Valplådan ska monteras och fyllas upp med hundfällar så Mumin hinner gosa in sig i den innan hon valpar. Den nyinköpta plastmattan är redan på plats. Trägolv med springor emellan är ju ingen höjdare med små valpar så nu med plastmattan på plats är det lätt att hålla rent i valprummet.

När jag plockade ut lite bilder från kameran igår hittade jag lite fina huvudbilder på Vilda, Busan, Meide och Ma'Belle som jag tog ute på whippet race banan i februari när vi hade fått lite snö. Om ni klickar på bilderna på ni se dem i större format.
        

Slut för idag, nu bär det av mot påsklunch i Västerås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0