Tid, vart tar den vägen?

Tid verkar vara något som är en bristvara i år. Det är snart mars och inte har jag hunnit med att uppdatera bloggen som jag tänkt. Jag bytte upplänkning av min telia mail adress vilket resulterade i att mitt temporära password till bloggen inte var åtkomligt på över 3 veckor då jag inte kom åt mina telia mail. Men nu äntligen har jag kommit åt mina telia mail igen. Sen är det hur mycket jobb som helst just nu och jobbar man vid datorn hela dagarna är det liksom inte så lockande att sätta sig vid datorn på fritiden också.

Men nu ska det bli bättring på bloggen också för nu är det inte långt kvar till Mumins valpning. Idag är hon på dygn 50 efter parningen och hennes syster, mor, mormor och mormorsmor har alla valpat på 59-60:e dygnet så  får se om hon följer dem.

I helgen var det full rulle med dels lunchträff med gamla arbetskamrater från Ewos dels Anders 50 års fest på kvällen med en massa god mat. Med massa så var det verkligen massor så jag undrar om inte familjen Rotevall fortfarande äter av den :-) 

På söndagen kom blivande valpköpare ut till Bastmora där vi gick en härlig promenad i solskenet och passade även på att titta lite på nybörjarkursen i agility som är där ute på söndagar. På fm passet är det inte mindre än 6 whippar med, hur ofta är de i majoritet på en nybörjarkurs i agility? Kul eller hur. Mumin poserade för Jörgen och så här tjock är hon nu och är det ju ett antal dagar kvar.
image34

Sen blev det fika hemma där hundarna tyckte det var jättebra att barnen satt i soffan och fikade, så det slank ner en och annan kaka i en hundmun istället för i barnens.

På kvällen planerade Gudrun, Marie och jag för utbildningen helgen efter påsk för agilityinstruktörer, får se om jag kan hjälpa till som planerat eller om det är valpning på gång. I köket finns en liten korg och den la snart 10-åriga kullsystrarna Meide & Titzie snabbt beslag på och låg och gosade tillsammans som ni ser.

   
Vilken kontrast på väder det kan vara, gårdagens soliga vårdag byttes till en småkall vinterdag i Södertälje med snö fast inte så mycket som de visade på TV'n från södra Sverige och som tur är vid stugan har det inte kommit någon snö alls. Hoppas det inte blir någon mer heller för nu väntar jag på att få mitt nya växthus levererat den här veckan och det vill jag få upp så fort som möjligt för att kunna börja med vårsådden. Ska bli kul med ett riktigt växthus nu efter ett antal år med ett plastväxthus från Rusta där plasten försvann mer och mer för varje år för att förra säsongen ge upp totalt. Men å andra sidan hann vi ju prova på om vi tyckte det var kul med att platera och driva upp plantor av olika slag och som ni förstår så gjorde vi det. Men än så länge är det tulparnerna som får bidra med härliga färger att njuta av, visst är de väl härliga blommor.
image35


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0